Chciałbyś wreszcie wykorzystać w praktyce katalogi stron internetowych i samodzielnie wprowadzić do nich swoją witrynę, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać i jak to w ogóle działa? Ten tekst rozwieje większość twoich wątpliwości. Odpowiadamy w nim na pytania zadawane właśnie w związku z katalogami i pokazujemy, jak najlepiej z nich skorzystać.
Na początek wypadałoby poznać pewne podstawy. Czym właściwie jest taki katalog stron lub firm? Jeżeli wciąż tego nie wiesz, pora nadrobić zaległości. Najlepiej by było, gdybyś poczytał na temat katalogów na stronach, które szczegółowo je opisują, ale ogólnie mówiąc, katalogi stron to po prostu platformy przeznaczone do umieszczania wirtualnych wizytówek firm. Jeżeli takową firmę posiadasz, już możesz zamieścić jej opis w katalogu. Najpierw wybierz jednak wartościową platformę. Możesz tutaj od razu skierować swoją uwagę na katalogi tematyczne, które będą bezpośrednio wiązać się z tym, czym zajmujesz się w swojej firmie. Równie dobrze sprawdzą się jednak platformy, które porządkują poszczególne firmy zgodnie z ich tematyką. Wybór należy tutaj do ciebie. Sprawdź po prostu różne opcje.
Co dalej? Gdy katalogi firm zostały już wybrane, najwyższa pora rozpocząć proces wprowadzania do nich twojej własnej firmy. Zrobisz to przy pomocy prostego i intuicyjnego formularza. Przeprowadzi cię on dość szybko przez cały proces publikacji wirtualnej wizytówki, dlatego musisz tylko postępować zgodnie z jego instrukcjami. Na samym początku podasz w nim nazwę swojej firmy i od razu też uzupełnić formularz dodatkowymi informacjami, czyli np. numerem NIP, danymi adresowymi czy danymi kontaktowymi. W kolejnych rubrykach zawrzesz odnośnik do swojej strony internetowej oraz – ewentualnie – adresy wybranych mediów społecznościowych (nie jest to jednak punkt obowiązkowy). Wybierz też dla firmy właściwą kategorię, a następnie krótko ją opisz, tworząc dla niej prostą charakterystykę.
Najmocniej należy się jednak skupić właśnie na tym opisie, gdyż to on przekłada się później na pozycjonowanie stron. Spróbuj stworzyć go tak, aby wyróżnić go na tle podobnie wyglądających charakterystyk. Spokojnie możesz też od razu zawrzeć w nim przynajmniej jedno słowo kluczowe.